Схуднення: які кишкові мікроби заважають скинути вагу і як від них позбутися?

Дослідники не виявили ніякого зв'язку між наявністю двох бактерій в кишечнику і високим споживанням білків або вуглеводів. Зменшення вживання жиру допомагає протягом 2 – 4 років збільшити популяцію «корисних» бактерій.

Існують два пояснення: з одного боку, пацієнти повертаються до старих звичок в їжі, а з іншого – бактерії стимулюють утворення жиру. Результати ізраїльського дослідження свідчать на користь другого пояснення.

Кишкові бактерії пам'ятають минулого вага?

Вчені з Інституту Вейцмана в Ізраїлі виявили в дослідженнях, що деякі кишкові бактерії пояснюють «ефект йо-йо». Лікарі опублікували результати дослідження в журналі Nature.

Ви один з тих людей, які швидко набирають вагу після дієти? Якщо так – це може бути пов'язано з бактеріями в кишечнику. Схоже, вони зберігають свого роду «пам'ять про минуле вазі», як повідомляють експерти.

Ефект йо-йо викликаний довгостроковими змінами в кишкових бактерій

Клінічне дослідження було виконано на мишах. Результати показують, що так званий ефект йо-йо – це не просто питання повторюваних нездорових звичок харчування. Він пов'язаний з довгостроковими змінами в кишкових бактерій, які викликають ожиріння.

При огрядності зміна в кишковому мікробіомі порушує обмін речовин. Експерти припускають, що отримані результати допоможуть розробити ефективні методи зниження ваги. Спостережуваний ефект може пояснити, чому у деяких людей виникають серйозні проблеми з контролем ваги після дієти.

Дослідження на мишах вивчало вплив зміни дієти

У дослідженні мишей з ожирінням перевели з дієти з високим вмістом жиру на збалансоване харчування.

Дослідники виявили, що у мишей з ожирінням були відмінності в кишкових бактерій, які збільшують приріст ваги. Коли бактерії з групи ожиріння були введені в кишечник контрольних мишей, вони також набирали вагу швидше.

Як довго змінюється мікрофлора кишечника?

Дослідники пояснюють, що позитивний ефект від дієти настає не відразу, а через кілька місяців або років. У разі ожиріння швидкість утворення нових колоній бактерій може займати до 5 років.

У мишей мікрофлора змінювалася дуже повільно. Пацієнтам знадобилося 6 місяців, щоб відновити нормальний склад мікробів, як в контрольній групі.

Цей проміжок часу становить близько чверті життя миші в неволі, пояснюють вчені. Лікарі пророкували, що такий же період часу може бути між місяцями і роками у людей.

Потрібні для успішного зміни мікрофлори антибіотики?

Якщо людський мікробіом зазнає такі ж зміни, як і у мишей, огрядним людям можна допомогти. Як стверджують експерти, якщо зміни в мікробіомі будуть скасовані, це може допомогти зберегти здорову масу тіла, досягнуту після дієти. Споживання деяких пробіотичних йогуртів недостатньо.

Склад кишкових бактерій важко змінити. Дослідники пояснюють, що в кінцевому підсумку лікування потребує антибіотиків для знищення існуючої популяції бактерій.Автори кажуть, що швидкість збільшення у вазі можна прогнозувати на основі складу мікробіома мишей.

80% людей з тривалим ожирінням повертають колишню вагу після дієти. Інші дослідження вже показали, що люди з тривалим ожирінням, набирають вагу у 80% випадків протягом 12 місяців.

Які бактерії зменшують масу тіла?

Група вчених виявила, що Parasutterellaexcrementihominis і Marinilabiliaceae зменшують масу тіла. Вони надають захисну дію проти запалення в гіпоталамусі – частини головного мозку, де розташовується «центр голоду».

Автори підозрюють, що бактеріальний склад в кишечнику пов'язаний із запаленням мозку. Наукові дані свідчать про те, що вісь«кишечника-мозку» призводять до збільшення маси тіла.

Можна запобігти запалення через харчування?

Конкретна рекомендація щодо харчування не може бути виведена з дослідження. Проте вчені змогли виявити негативну зв'язок між бактерією-паразитом і споживанням жиру.